Doradztwo Podatkowe i Księgowość

Kariera

II Konferencja podatkowa on-line „Podatki 2021 w Twojej firmie – wyzwania, nowe obowiązki i obciążenia”

22-11-2020

Czas realizacji:  12 stycznia  2021
Czas trwania od godziny 9.00 – ok 13:30
Charakter: BEZPŁATNA

A. Panel podatkowy

1. Zmiany w podatkach dochodowych 2021: 

  • Opodatkowanie spółek komandytowych i  jawnych – jak się przygotować ?
  • Estoński CIT – na czym polega kto skorzysta ?
  • Specjalny fundusz inwestycyjny – alternatywa dla estońskiego CIT
  • Opodatkowanie spółek nieruchomościowych
  • Obowiązek publikowania strategii podatkowej dla dużych podmiotów
  • Ulga na robotyzację
  • Inne zmiany (ograniczenie zmiany stawek amortyzacyjnych, stawka 9 % dla większej liczby podatników)

2. Podatek VAT 2021 zmiany i nowe JPK wnioski z praktyki

  • Pakiet SLIM VAT (zmiany w fakturach korygujących, eksporcie, kursach walut, TAX FREE, MPP)
  • Implementacja Pakietu e-commerce (nowe zasady dla sprzedaży wysyłkowej, platformy sprzedaży odpowiedzialna za VAT)
  • Kasy rejestrujące on line  dla kolejnych grup wrażliwych
  • Nowe JPK praktyczne problemy wnioski z praktyki (np. refakturowanie gazu, telefonu, oznaczenie TP, usługi kompleksowe)   

3. „5” Nowych podatków dla Twojej firmy i wzrost innych obciążeń m. in. :

  • Podatek cukrowy
  • Podatek od wybranych napojów alkoholowych
  • Podatek handlowy
  • RET, podatek od deszczu

B. Panel prawo pracy – pracownik i pracodawca zmiany 2021 r.

1. Utrzymanie poziomu zatrudnienia a rozliczenie subwencji PFR w 2021 r.

2. Kwarantanna pracownika – nowe zasady usprawiedliwiania nieobecności

3. Zmiany w umowach o dzieło od 01.01.2021 wzmożone kontrole ZUS 

4. Potrącenia z wynagrodzenia:

a) kalkulacja zwiększonej kwoty wolnej od potrąceń kwoty

b) zaostrzona odpowiedzialność pracodawcy od 01.12.2020 r.

5. Podsumowanie zmian w prawie pracy w 2020 r. i planowane zmiany w zatrudnieniu w 2021 r.

C. Dyskusja/pytania 

Każdy uczestnik otrzyma elektronicznie pakiet materiałów informacyjno-konferencyjnych.

Każdy uczestnik otrzyma zniżkę 10 % na produkty które są w sklepie on line na stronie Małopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych.

Każdy uczestnik otrzyma ankietę co do możliwości zastosowania u niego ulgi B+R oraz ulgi IP BOX.

Dodatkowo w materiałach znajdzie się informacja o 10 najczęściej popełnianych błędach podatkowych przez przedsiębiorców.

Dodatkowo każdy kto zgłosi swój udział w terminie do 23 grudnia 2020 r.  włącznie ma możliwość odbycia bezpłatnych konsultacji on line w aplikacji zoom z ekspertami podatkowymi MISP w terminach ustalonych indywidualnie (limit konsultacji 20 osób decyduje kolejność zgłoszeń).  Warunkiem jest przesłane zgłoszenia mailowo i wyrażenia w nim chęci udziału w takich konsultacjach. Zgłoszenia należy wysłać na adres : biuro@misp-modzelewski.pl

ZAPISY NA KONFERENCJĘ!

Na konferencje można zgłaszać się w terminie do 11 stycznia 2021 roku włącznie do godziny 12.00 przesyłając chęć uczestnictwa w wydarzeniu na maila biuro@misp-modzelewski.pl.

W mailu prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz adresu mailowego. W odpowiedzi na każde zgłoszenie na adres mailowy zostanie wysłany link do uczestnictwa w wydarzeniu on line.

Uwaga ilość miejsca ograniczona decyduje kolejność zgłoszeń. !!!
Organizatorzy zastrzegają możliwość zmian tematycznych  w zakresie poszczególnych paneli.

Panele przeprowadzą eksperci podatkowi:

Justyna Zając – Wysocka – radca prawny, doradca podatkowy

Jarosław Włoch – radca prawny

Anna Stokłosa – radca prawny

AGENDA:

  • Rozpoczęcie konferencji : 9.00 – 9.15
  • Panel Podatkowy cz. I :  9.15 – 11.00
  • Przerwa: 11.00 – 11.15
  • Panel Podatkowy cz. II: 11.15 – 12.15
  • Przerwa: 12.15 – 12.30
  • Panel prawo pracy – 12.30 – 13.15
  • Zakończenie konferencji: 13.15 – 13.30